DEEL OP SOCIAL MEDIA

FAQ

Op deze pagina vind je meer informatie over het initiatief #geefjedrankjedoor.

Coca-Cola European Partners (CCEP)-Nederland biedt alle klanten in Nederland eenmalig de kans om op maandag 11 en dinsdag 12 mei tussen 10.00-15.00 uur de door CCEP-Nederland geproduceerde drankjes verpakt in blik, grote of kleine plastic flessen met een houdbaarheidsdatum tot 31 mei en/of 30 juni in te leveren 
Alle door CCEP-Nederland op de markt gebrachte dranken, grote en kleine PET-flessen en blikjes met een geldige houdbaarheidsdatum tot 31 mei en/of 30 juni kunnen op maandag 11 of dinsdag 12 mei ingeleverd worden bij één van de vele inzamelpunten door het hele land. Onder CCEP-Nederland dranken vallen de volgende in Nederland geproduceerde dranken en merken: Coca-Cola regular/light/zero sugar, Fanta, Sprite, Fuze Tea, Chaudfontaine, Finley, Aquarius, Minute Maid, Fernandes, Monster, Capri-Sun en Coca-Cola Energy.
Zowel losse verpakkingen als volle trays mogen ingeleverd worden. Bij blik vanaf een hoeveelheid van 24 consumpties en bij PET flessen vanaf een hoeveelheid vanaf 12 consumpties vervangen we het aantal ingeleverde consumpties voor hetzelfde aantal nieuwe consumpties. Dit zal gaan per aantal complete trays. Bij het inleveren worden alle drankjes geregistreerd en bij heropening van uw onderneming worden de nieuwe trays bezorgd of klaargezet om af te halen.
Er is geen maximum van het aantal trays wat ingeleverd kan worden. 
CCEP-Nederland biedt met #geefjedrankjedoor een specifieke oplossing voor alle bovenstaande PET- en blikverpakkingen en producten die dicht tegen de houdbaarheidsdatum aan zitten. Deze oplossing is niet mogelijk voor alle soorten verpakkingen. Retour van BIB & RGB (horecafles) laten we samenvallen met het moment van heropening en ook hiervoor volgt een tegemoetkoming. Wij zorgen ervoor dat de ingeleverde producten op milieuverantwoorde wijze worden verwerkt. Meer informatie en de voorwaarden hiervoor volgen via een nieuwsbrief bij heropening en via je vaste contactpersoon.
Deze actie is eenmalig. Op maandag 11 en dinsdag 12 mei zijn er veel inzamelpunten door het hele land ingericht waar Coca-Cola collega’s alle bovenstaande verpakkingen en producten met de genoemde houdbaarheidsdatum in ontvangst nemen. Om dit logistiek mogelijk te maken werken we samen met geselecteerde Van der Valk hotels, die hun parkeerterrein beschikbaar stellen hiervoor. Voor het dichtstbijzijnde inzamelpunt kun je je postcode invoeren op de homepage, je ziet dan gelijk waar jij je drankjes kan inleveren!
Tijdens het inleveren op 11 en 12 mei worden de volle trays en losse flesjes die jij inlevert geregistreerd. Dit wordt doorgegeven aan jouw groothandel en zodra jouw onderneming weer opengaat ontvang je via je groothandel voor iedere ingeleverde tray een nieuwe tray.
Op 11 en 12 mei zijn er door het hele land vele inleverplekken. We zijn erg blij dat we hiervoor gebruik mogen maken van de parkeerterreinen van de geselecteerde Van der Valk hotels. Op deze locaties zijn onze Coca-Cola collega’s te herkennen aan hun Coca-Cola kleding en gele hesjes. Eenmaal bij de inleverplek aangekomen kan je daar de trays en/of losse consumpties overhandigen. Mocht er een auto of auto’s voor je staan, sluit dan aan in de rij en blijf in de auto zitten tot je de eerstvolgende bent. Als je aan de beurt bent kun je je drankjes plaatsen op de daarvoor gemarkeerde plek waarna deze door een CCEP-collega verder worden overgenomen, natuurlijk met inachtneming van de 1,5 meter afstand. Er wordt gelijk een registratie gemaakt van de door jou ingeleverde volle trays of het aantal verpakkingen.
Door gebruik te maken van de parkeerterreinen bieden we een verantwoord en toegankelijk drop-off point. Tijdens het inleveren van je drankjes wordt er rekening gehouden met de maatregelen van het RIVM. De innameplek zal afgezet worden conform de 1,5 meter afstand en onze collega’s dragen handschoenen. Mocht er een rij ontstaan, dan willen we jou vragen zolang in de auto te wachten tot degene voor jou weer is vertrokken. 
Nadat je de drankjes op 11 en 12 mei hebt ingeleverd worden deze allemaal op 13 mei naar een lokaal initiatief of goed doel gebracht, waaronder Het Rode Kruis, het Leger des Heils en de vele posten van Ambulance Zorg Nederland. Op www.geefjedrankjedoor.nl zullen we een impressie hiervan delen, ook jouw foto’s over jouw deelname kun je delen met #Geefjedrankjedoor. Namens al deze goede doelen willen we je op voorhand bedanken voor je deelname.
Samen met onze logistieke partners zijn er meerdere goede doelen en lokale initiatieven uitgekozen. Om de stroom met deze partners te kunnen borgen is er helaas geen mogelijkheid om hier op dit moment andere goede doelen aan toe te voegen. 
Natuurlijk is dit mogelijk, via de homepage vind je de juiste links om een post op jouw eigen social media kanalen te delen. En gebruik bij het delen ook #Geefjedrankjedoor.
Heb je andere vragen over dit initiatief? Dan kun je contact opnemen met Coca-Cola European Partners Contactcenter op telefoonnummer 010-2456900.
cocacola

© 2020 The Coca-Cola Company, Coca-Cola and the design of The Coca-Cola Contour bottle are registered trademarks of The Coca-Cola Company.